en kvinna, två katter och en massa tjöt

är huvudet dumt får kroppen lida

Jag hade köpt en påse med mandel att knapra på när eftermiddagssuget sätter in.

Det satte in NU. Fikadags. Fjortonnollnoll.

VAAAAR är min mandel? Jo, påsen ligger kvar hemma.

Jag är inte hemma. Jag är på jobbet. På jobbet, där det finns automater där man kan köpa glass, godis… men det ska jag ju inte. Jag ska sitta här och sukta.

Damn!

*****************************************

I made it! Jag klarade eftermiddagen utan att falla till föga för dumma godisautomaten!

*****************************************

…men det är ju tur att man kan fylla kroppen med snällt och gott när man kommer hem istället – det blev mitt gamla favoritsnabbfix: linssoppa. Underbart för magen, nyttigt och går att variera i det oäääändliga. We love it!

Kommentera

