en kvinna, två katter och en massa tjöt

tji gäddhäng


bara det där med att HITTA kameran i väskan medan jag gick och höll i fanan med ena handen var svårt, att sen ta en förhållandevis stadig bild, ja det är nästan världsklass för en tremor-fia som jag!

Jag brukade jobba en del för RFSL förut (”uppsökande” verksamhet på helger och festivaler, vi delade ut kondomer och försökte snacka om säkert sex med ungdomar – klamydia steg oroväckande mycket igen just då) – men de senaste åren har jag inte jobbat aktivt. Så stod vi där vid flaket innan paraden i lördags och det fattades en fanbärare (man måste vara minst 12 personer om den enorma flaggan) och jag fick hoppa in och vikariera.

Det är ett tungt bomullsåbäke till fana och regnskuren gjorde den inte lättare – att hålla upp den ovanför axelhöjd under 2,5 timmes parad var en duvning för gäddhänget.
Har jag träningsvärk i dag? JA, det har jag 😉
Var det kul? JA, det var det.

Det underliga och roliga var att jag (…när jag gick där i paraden) först plötsligt såg Johnny – som jag visserligen känt till i många år, men aldrig träffat – och sedan stod Patrik från Skoghall där också. Vi gick i samma gymnasium och har inte setts sedan 1987. Ingen av oss är sig tvärlik sen dess, men han tjoade ”men HEJ Siv! Hur är läget?” så att vi kände igen varandra stod tämligen klart. OK, vi har ”fuskat” genom facebook, men bilder på folk betyder ju inte alltid att man känner igen dem ändå, efter så många år.

Ett svar

  1. Ping: det finns en första gång för allt « (inte så) Anonyma Biblioholister

Kommentera

