en kvinna, två katter och en massa tjöt

mitt livs första bil :-D

Jo, så är det. Jag har haft körkort i mer än 20 år, och tidvis kört riktigt mycket, men ÄGT någon bil har jag aldrig gjort. Nu gör jag det.

I dag är dagen då vi äntligen får vår fröken Godzilla. Eftersom jag fortfarande är feberynk – om än mycket bättre än för bara några dagar sen – så drog K ensam till storstan (tåg Sura till V-ås, sen tåg V-ås till Sthlm, sen pendeltåg till Rotebro, sen buss till bilhandlaren… vilket MÖG det är att köpa bil utan att ha bil!).

Eftersom jag är gammal och aldrig råkat ut för/eller snarare utfört 😉 minsta lilla förseelse så är det naturligtvis billigare att försäkra BMWn om den står på mig.

Kruxet är att eftersom den står på mig så fick inte K hämta ut den, trots att han slantar upp alla pengarna kontant! 😀

Han ringde nyss och bad mig att skicka ett mail från jobbmail-lådan (kanske ser bättre ut än sivskatan@hotmail.com, he), men eftersom jag är en OND människa så kunde jag inte låta bli att skriva ”nej, han får absolut inte ta den, han har snott pengarna och rymt!” i ett första mail innan jag skrev ett till om att jag bara skojade 😀

Ett svar

  1. HAHA!
    På honom bara!

    3 augusti, 2011 kl. 15:43

Kommentera

