en kvinna, två katter och en massa tjöt

Beas Beauties, dag 3

Jag hade köpt gott kött att grilla och förberett sjysst sallad tills K skulle komma hem – vi skulle ju fira att vi äntligen fått hem Godzilla, men därav blev intet. Istället för mysig semesterkväll tillsammans (en av de sista för i sommar, buhu) sitter jag ensam och småsurar. Har förvisso ätit av salladen (den blev god) och viftat med glada tår (de fick rejäl ompyssling ute i solen tidigare i dag, fotbad och pedikyr på terrassen – ett klart fall framåt, det var första gången på 1,5 vecka som jag orkade sitta mer än en kvart i solen) men känner mig rätt avslagen.


jag älskar att kunna titta upp på mina minnessaker i fönstret när jag sitter vid mitt skrivbord

Nya tag i morgon! Nu ska jag pyssla vidare i mitt rum – snart ett år sedan vi flyttade in men ändå massor massor att göra än. DET äör kära besvär! Jag älskar min arbetsplats redan, och ännu finare ska den bli.

Jag tror banne mig att jag ska måla lite sen! Måla, eller göra collage, eller meka halsband. Ja, något kreativt får det bli. I need it.

Kommentera

