en kvinna, två katter och en massa tjöt

testar att laga sån där hälsomat ;)

Jag kan ju inte påstå att Kristoffer JUBLADE nere på Konsum när jag sa ”jag tänker testa quinoa i dag”, men nu har han smaskat och sagt ”gott gott” två ggr på fem minuter, så det kanske inte var så tokigt ändå. För att inte alldeles chocka våra kroppar så stekte jag hamburgare att ha till.

Gjorde en ljummen quinoasallad ”på känn” – kokade upp lite vatten, körde i ekologisk grönsaksfond, salsa verde och nån dl krossade tomater. Lätt kokt blomkål, purjo och paprika fick ligga och gona sig med med quinoan när den svällde. Sen ner med det varma i en sallad med tomat, rödlök, ännu mer paprika och fetaost. Kryddade med vitlök, svartpeppar och chili.

Not bad! Jag hade tänkt trycka dit avokado också, men den stackars kraken som vi köpte minns-inte-när hade legat och självdött i sin ensamhet. Rutten inifrån, vilket öde 😦

Kommentera

