en kvinna, två katter och en massa tjöt

sticker man ut hakan så riskerar man att få smäll…

…men chansen finns också att man lyckas få nånting gjort om man sätter lite press på sig själv.

Jag trodde inte att jag skulle bli uttagen när den ohemult vackra Beatrice Renner efterlyste elva kvinnor som ville bilda en transformerpakt med henne, men det blev jag. Vi är mellan 25-55 år och vill alla träna mer och äta bättre. Jag vill orka hänga md K i skogen på MTBn, och jag har ett otal dräkter/kjolar som skulle sitta som en smäck på Berlin-mötena, men som jag inte kommer i längre.

Jag har gått upp och ner i vikt sen jag började gymnasiet. Smal ibland, tjock ibland – lagom? det har jag aldrig trott mig vara, men det har ju mer med min egen dumhet än med verkligheten att göra. Jag är en medelålders kvinna och jag älskar kurviga dylika, så jag satsar ju inte direkt på Kissielooken. Jag vill mest bara träffa ett gäng nya människor som är fullständigt olika mig, och som kan lära mig nya saker. Kommer jag i min gröna tweedkjol på köpet så aaaalllll the better.

Vi börjar i morgon och går i mål den 31/12. PÅ fredag har vi första dejten, vi ska försöka ses var 14:e dag.

7 svar

  1. Din story är ju min story..haha. Just därför så tror jag på detta gäng..vi har så mycket gemensamt. Ingen av oss vill ha Kissie looken..vi vill bara bli vårt allra bästa jag. Personligen är jag stolt över mina kurvor..men just nu så är det lite valkar emellan och dom gillar jag INTE…bort med dem! Skall bli så spännande och kul och träffa alla dessa intressanta kvinnor med all den erfarenhet och expertis som alla besitter. Vi snackar girl power…njae vi kanske är mer kvinnor än flickor…men äsch va f-n..;)

    31 juli, 2011 kl. 18:43

    • siv

      Vi är är sålika OCH såolika, det blir kanonbra det här.

      Hoppas att finest.se kommer upp igen snart…!

      1 augusti, 2011 kl. 18:37

  2. Karin

    Ska bli spännande att följa hur det går! Ska själv satsa på en nystart när semestern är slut. Tjock, smal, tjock, smal… Om jag känner igen mig??? Jo, det vet du… 🙂 Lycka till och hoppas ni får det jättekul i gruppen!

    1 augusti, 2011 kl. 18:19

    • siv

      Tack Kärin! Vi får heja på varandra…!

      1 augusti, 2011 kl. 18:36

  3. Låter kul och intressant.

    Jag väger mer nu än jag någonsin gjort, men har börjat att ta tag i det på allvar nu. Det känns fel helt enkelt.

    1 augusti, 2011 kl. 22:01

  4. Så spännande! Säkert bra med ”grupptryck” i positiv bemärkelse, själv kommer jag ingenstans på egen hand… Såg nyligen ett foto på mig för 10 år och dryga 10 kg sedan, SÅ skulle jag vilja se ut nu också. Men träna ska jag i höst, jag kan åtminstone vara stark och orka också om jag väger för mycket.
    Lycka till!

    2 augusti, 2011 kl. 11:10

  5. siv

    Åsa och Siv: heja oss, häng på på era egna sätt! små mirakel är också mirakel. Klädstorlekar i all ära, men nu tänker vi brett: hälsa och välbefinnande, på alla sätt och vis. Själv ska jag ge fötterna en lyxkur om en stund – det blir jag inte smalare av, men kroppen blir glad 😉

    Rapportera gärna hur det går!

    2 augusti, 2011 kl. 14:30

Kommentera

