en kvinna, två katter och en massa tjöt

Man ska inte gräva ner sig.

Men gräva ner de här, det ska jag.

5 svar

  1. kajo

    Funkia och … astilbe? Jag har sått astilbe i ett fat, och fått mikroskopiska gröna blad. Obegripligt, går inte förstå att det ska kunna bli halvbuskar av nåt så småttigt.

    27 maj, 2011 kl. 21:16

    • Yes och yes. Eller hosta och spirea, som jag kallar dem (felaktigt, men jag tänkte verkligen att det var en spirea jag skulle köpa, umf…).

      Fina är de – och egentligen är det ju coolare att driva upp dem från frön som du gör!

      28 maj, 2011 kl. 00:32

  2. Åh, tänk om jag vetat det. Har dragit upp alla mina hostor från rabatten. De hade ju du kunnat få. Nästa gång någonting ryker från trädgården ska jag komma ihåg att fråga …

    28 maj, 2011 kl. 09:09

    • Ah, så där är det! Gillar du dem inte? Jag älskar dem! Däremot så ska jag ju mörda massor av berberisbuskar, som andra fortfarande köper och vill ha (den är tydligen trendig igen nu). Ölandstoken slog jag också med glädje ihjäl.

      28 maj, 2011 kl. 09:13

  3. Helt ärligt: Jag avskyr dem. Tycker de ser livlösa ut (och det var innan jag grävde upp dem). Berberis anser jag det vara en välgärning att ha ihjäl, ölandstok likaså. Vår tokhäck står kvar på nåder för att det är onödigt att göra i ordning den rabatten innan garaget byggs om. Tyvärr dröjer det väl några år.

    28 maj, 2011 kl. 20:56

Kommentera

