en kvinna, två katter och en massa tjöt

mutton dressed as lamb – eller snarare tvärtom

Vi är ungefär 66500 personer som jobbar i vår koncern. Rätt många.

Jag har just blivit kallad till ett koncernmöte som rör det som min chef anser ska bli mitt expertområde. BLI. Jag är tre veckor gammal på den disciplinen nu. När mötet går av stapeln är jag en veteran med hela två månader i den mentala ryggsäcken.

De skickar mig som divisionsrepresentant. Jaha. Jag ska vara divisionens expert på dettahära. Jag vet inte hur många vi är som arbetar på vår division men det är ganska många tusen personer runt hela världen.

Man brukar tala om mutton dressed as lamb när gamla kärringar försöker fiffa till sig för att se ut som unga flickor. Jag känner mig mest som ett litet jäkla lamm som ska försöka stånga sig in i en majestätisk bockflock (vänta nu, heter manliga vuxna får bock? kanske inte [jag har hjärnsläpp], men ni hajar). Jag är inget lamm om man ser till ålder, men ni kan lita på att jag kommer att känna mig som en liten ullig råmande, äh förlåt, BRÄKANDE sak på det där mötet i slutet av juni.

Väldigt kul. Och väldigt otäckt.

Bääääää!

11 svar

  1. morsan

    Nej, ett manligt får heter bagge :), mammafåret tacka och barnen lamm som du skrev.
    Getterna är bock, get och killing.

    23 maj, 2011 kl. 15:40

    • Ja men jaaaa, såklart! TACK! De där hjärnsläppen är milt sagt frustrerande!

      …och bockflock hade onekligen ett bättre schwung än baggflock. Jaja.

      23 maj, 2011 kl. 15:44

  2. Katarina

    Det är ju en toppenchans! Du bygger ett bra nätverk och lär dig massor av att vara med och lyssna (även om du kan bräka lite emellanåt så att de andra ska komma ihåg dig). Ett steg på vägen mot att bli Expert.

    Tänk det omvända: Att du inte får vara med på mötet. Vad skulle du ha lärt dig av det? Å inga nya kontakter att lägga till ditt nätverk.

    Nej, åk dit och sug i dig så mycket nyttigheter du kan! 🙂

    23 maj, 2011 kl. 23:29

    • Det ska jag! Jag är bara så paff (fortfarande) och djupt djupt tacksam över att detta ens händer mig.

      24 maj, 2011 kl. 07:55

  3. E

    Scary shit! Som du kommer klara med bravur! :0) Tror snarare du skulle platsa som ulv i fårakläder, söt och rar på ytan med en rejält bett när det behövs!

    24 maj, 2011 kl. 07:53

    • Med (diskreta) Dr Martens på fötterna kan ingenting gå fel 😉

      24 maj, 2011 kl. 07:58

  4. Ehum… jag får uttrycket ”lamb to the slaughter” in mind, but… I’m totally convinced that you’ll make it!!! Go get them, girl! 😀

    24 maj, 2011 kl. 08:28

    • *ASGARV* Njä… nu har jag Es bild i huvudet: en ulv i fårakläder. Så ska det bli 😉 Ska det slaktas så får det bli baggfilé ;-P

      24 maj, 2011 kl. 08:35

  5. Efter att Anders Bagge hade blivit sjukskriven av Magnus Karlsson Lamm (producent för Idol) visade han sin tacksamhet med orden:
    ”Får Bagge tacka Lamm.”

    24 maj, 2011 kl. 13:22

  6. *gilla*

    26 maj, 2011 kl. 13:54

Kommentera

