en kvinna, två katter och en massa tjöt

det kantiga påskägget till mig själv (och lite till andra)

Lunchpromenad. Akademibokhandeln. Jo… det blev ju Anders Fagers ”Samlade svenska kulter” till mig (och till Kristoffer som garanterat också kommer att läsa den). Sedan så var det ju den där boken om Bang (jag hjärta Bang) som jag kollat på ett tag. Beata Arnborgs biografi, ”Krig, kvinnor och Gud”. Den finns ju i pocket nu. Jag högg. Och ojsan, en trädgårdsbok för halva bokreapriset (många sidor för ynka 49:-). ja, och så något sedelärande till lilla Mika. ”Barbapapa och djuren”. Kassen blev tyngre än jag hade tänkt, men kunskaå är ju som bekant aldrig tung att bära 😉

Har du unnat dig någon bok den senaste veckan under ”ja, men man får faktiskt köpa ett påskägg till sig själv”-flagg? Kommer du att göra det före påsk? Är den nya norgeimporterade traditionen påskekrim lika fjantig som alla hjärtans dag, eller anser du som jag att alla anledningar att kunna köpa sig böcker är bra anledningar? (och: var det där sista möjligen en ledande fråga? *harkel*)

9 svar

  1. Jag straffade ut mig på bokrean … påskägg blir det inte!

    19 april, 2011 kl. 18:51

  2. Kristin

    Hrm, jag fick lönespecen i går och konstaterade att bonusen för 2010 fanns med och att jag ju faktiskt slutbetalade CSN i mars. Bokus ❤ mig just nu!

    19 april, 2011 kl. 19:34

  3. Cecilia i Houston

    Jag kopte tre bocker i London forra veckan. En tidig paskpresent. En ar krim- Val McDermids nya pocket. Den andra boken ar nog ocksa krim men minns inte och detn tredje ar Peter Ackroyds nya om vad som finns under London. Later som nagot du nog ocksa skulle gilla men de forsta tva kapitlen ar lite pladdriga. Vi far se om den tar sig och far aran att flytta till Sura…

    (London var supertrevligt och jag vill helst tillbaka igen)

    19 april, 2011 kl. 19:55

  4. Leif GW Persson ”Den döende detektiven” på originalspråk, men köpt på norsk nätbokhandel för 74 NOK! Har idag ankommit min ”Post-i-Butik, så jag hämtar den efter jobbet, yai!

    ”Sendingen er ankommet Slettebakken Post i Butikk, MENY Sletten
    20.04.2011 08:27, 5828 BERGEN”

    Halv norsk arbetsdag idag! GOD PÅSKE!

    20 april, 2011 kl. 08:04

  5. Ika

    Jag har ingen egen tradition av att läsa påskekrim, och för den delen har vi ju ingen tradition med påskägg fyllda med presenter här i Finland. Däremot skulle jag kunna låta mig inspireras av er andra, om det inte rådde strängt köpförbud hos mig just nu. Allt jag vill köpa nu har jag tvingat mig att skjuta upp tills jag är på plats i Helsingfors där jag ska bo de närmaste månaderna. Där har de i och för sig bibliotek med en massa böcker som inte finns på biblioteket här hemma…

    20 april, 2011 kl. 10:19

  6. Jag lägger hellre pengar på böcker än på mat, men just nu finns det inga pengar eftersom däcken kostade en del, så… Men gissningsvis blir det ett eller annat hårt paket nästa vecka! 😀

    20 april, 2011 kl. 21:09

  7. Merete

    Kjøpte en av Peter Robinson på tirsdag, men husker ikke hvilken… på tross av yrket leser jeg stort sett bare krim, men jobber heller ikke et sted hvor litteraturformidling står i sentrum… venter og venter ellers på at Johan Teorins ”Blodleie” skal komme i pocket, tipper den finnes i pocket på svensk allerede? God lesepåske til alle!

    21 april, 2011 kl. 14:03

  8. morsan

    Vasadöttrarna av Karin Tegenborg Falkdalen, Denna dödens kropp av Elisabeth George och Återkomsten av Tamara McKinley.
    Sicken blandning 🙂
    Nu behöver vi öka på antalet bokhyllemeter igen

    21 april, 2011 kl. 14:05

  9. Ping: felpost « (inte så) Anonyma Biblioholister

Kommentera

