en kvinna, två katter och en massa tjöt

flomp

Jag kommer visst iväg till Tyskland snabbare än jag trodde, även om glamourfaktorn är lika med noll. Vi flyger visserligen t o r till Berlin, men kommer att sitta låsta på möten i en liten industri-förort några mil bort. Får åka hemifrån 04.15 på tisdag för att hinna i tid till Arlanda, och det känns väl sådär lagom lockande med tanke på att mötet sedan börjar kl 12 samma dag. Eftermidagsmöte efter att ha åkt hemifrpn 04.15? Aaaaaah, min intellektuella förmåga kommer att vara på topp. Hemma igen strax före midnatt dagen efter. Yay!

Men vad tusan – det är sånt här som bäddar för allt ROLIGT jag får göra också, så det är bara att tugga i sig.

4 svar

  1. Underbar dag! Gissar att du inte går och lägger dig alls. Eller i alla fall att du inte sover…
    Hoppas mötet är värt det! Det låter bara så kul med jobb ibland… (Inte ett dugg avundsjuk, neeej då…)
    Kram!

    6 april, 2011 kl. 14:01

    • För folk som inte vet, eller minns, det du och jag vet så låter det knäppt när jag säger att jag FORTFARANDE är så glad så glad över att ha fått ett ”kvalificerat” jobb igen. Sex år har gått, men jag glömmer det inte. Då tar man som sagt såna där riktiga killer-resor som lämnar en rödögd och halvangstad (det är ett rätt läskigt möte).

      6 april, 2011 kl. 17:50

  2. Kristin

    Berlin är mardrömmen ur flygtidssynpunkt. Hamburg är mardrömmen ur taxiförarsynpunkt. (Det är de två städer jag rest mest till, utan att för den skull rest till någondera särskilt mycket.) Första gången jag åkte till Hamburg, över dagen, var först flighten en timme sen pga snöoväder. Sedan tvingades jag av taxiförarna att ta taxin som stod först i kön vid Hamburgs flygplats trots att han inte tog kort. Därefter blev han fruktansvärt arg över att jag skulle åka så kort sträcka och skällde konstant på mig hela färden, för att avsluta med att vägra ge tillbaka växel på betalningen (han förtjänade INTE dricks) och mer eller mindre kasta mig ur taxin så jag knappt hann få med mig väskan. Varpå jag klev in i receptionen för att mötas av två säkert synnerligen trevliga damer men de kunde inte ett ord engelska och jag var i stort sett gråtfärdig vid det laget och mina tyskakunskaper hade brutit samman. Needless to say: jag åker hellre hemifrån 04.30 och kommer hem 22.30 för en dagstripp till Berlin trots de bättre flygtiderna till Hamburg… (Och NÄR tänker jobbet skicka mig till Amsterdam?)

    6 april, 2011 kl. 18:04

    • Det där med att vägra ta kort är ett tyskt jävla oskick som är svårt att förstå sig på i nådens år 2011. Hallååååååå Tyskland! Nutiden anropar!

      Jag vill också till Amsterdam 🙂

      6 april, 2011 kl. 18:18

Kommentera

