en kvinna, två katter och en massa tjöt

vad en låt på radion kan göra

 Ibland blir åldersskillnader så påtagliga – som nu, när jag pratade om hur jag sjöng Frank Zappas ”Bobby Brown” utan att egentligen haja något av texten (tower of power? golden shower?) som liten, och Kristoffer aningslöst parerade med att han brukade sjunga ”För fet för ett fuck” utan att haja. Generations-DIKE 😀 Tur att vi gillar varandra ändå.

3 svar

  1. Jag TROR att jag ligger närmare Kristoffer i ålder än dig, och jag kan fetrelatera till Zappa men hade helt koll på Svullo. Men så hade jag två äldre bröder som lärde mig också. 🙂

    (Och jag har inte vågat maila om lösen, men skulle gärna vilja ha, om jag får.)

    1 april, 2011 kl. 19:00

  2. Hm. Jag är född 1968 och K är född 1977.

    Äldre bröder, det hade varit nåt det. Hmf 🙂

    1 april, 2011 kl. 19:27

  3. Wtf… Ålderskillnad näppeligen. Han är bara okunnig. =P

    Jag är född en hel del senare än så och jag har kunnat hela texten och först efter några år reagerat på vad tusan de sjöng om egentligen. Och då efter ett tips av min syster, född 77.

    En kul generationsdelar jag tror mig hittat en gång var om man minns de pyramidformade tetrapaken med Festis, dvs originalet. Eller om man bara kom ihåg tråkiga rektangulära.

    27 april, 2011 kl. 10:17

Kommentera

