en kvinna, två katter och en massa tjöt

*skriiiik*

Jag har fortfarande ynkloskitjätteont i luftrören (vad fick vi MED oss från Mexiko egentligen?) och nu började det dessutom klia som tusan i ett av ärren på magen också. Drog försiktigt över ärret och kände något som raspade på fingret, drog i det som stack ut och fick ut en liten ”pigg” från ärret (misstänkt likt suturtråd men DET kan det väl ändå inte ha varit…?). Tappade den innan jag hann se vad det var. Nu börjar jag inse att det klättrade ner ett litet monster under operationen och nu har det vuxit till sig och är på väg ut (med alla sina 34875 ungar) och det är därför det kliar och ärret är svullet och rött. Just så.

Om ni undrar.

Men allt det är en piss i mississippi för runt mig finns fyra närstående som verkligen verkligen behöver få ett jobb nu, tre sjukskrivna kvinnor som kämpar en evighetskamp för att få ekonomin att gå ihop och jaaa, min mor har det också jäkligt tufft. Jag vill kunna trolla.

Och så vill jag att K ska komma hem nu. Helst MED semlor.

Inget av detta är ett aprilskämt, det är kanske bäst att påpeka det. Fast jag är inte SÄKER på det där med monstret. Det är mest en misstanke.

7 svar

  1. ”Lösenordsskyddad: samma lösen igen” – menar du verkligen att du tror att jag kommer ihåg det från förra gången???
    ;-D

    1 april, 2011 kl. 14:44

  2. Dear Alien, jag hoppas verkligen att det bara var en bit sutur…
    Vi är skitskruttiga här i Uppsala också. Och eftersom jag råkar VETA att du hade Uppsalabesök förra helgen gissar jag att ditt elände kommer från oss. 😳 Inte meningen… Det känns som om jag håller på att dö, men ingen dör av förkylning i Den Rika Världen. Anna ska pina sig till jobbet i morgon, INTE bra.
    Kram!!!

    1 april, 2011 kl. 14:55

  3. Bella

    Det kan mycket väl ha varit tråd. Jag hade en irriterad liten kula i ena änden av mitt kejsarsnittsärr. När jag petade lite mer än vanligt, fick jag tag på en tråd som när jag drog i den var ca fem centimeter och hade en knut i änden. Dessutom satt den fast, så jag fick klippa av den… Sen försvann irritationen där…

    1 april, 2011 kl. 14:57

    • Isch :-/ Nu rös jag, jag som sällan är vämmelmagad!

      1 april, 2011 kl. 15:00

  4. Ni är heeeelt oskyldiga i Lärdomsstaden! Vi plockade med oss detta från Mexiko, kanske fick vi gris-snuva? 😉 (många restauranger har fortfarande spritgelé framställd där, ”please help us prevent spread of swine flu”)

    Stackars Anna, men jag minns fortfarande väääldigt väl hur bra ob-tillägg kunde sitta när grundlönen var tråkigt låg :-/

    1 april, 2011 kl. 14:58

  5. E

    Jag har också plockat suturer ur gammalt ärr. I flera omgångar dessutom och ett långt tag efter att själva operationen genomförts. Man får väl se det som ett slags souvenir, lämnat av kirurgen. Been there, done that, left a sutur! :0)

    1 april, 2011 kl. 22:29

  6. Det skulle ju vara såna där suturer som kroppen själv tuggar i sig efter ett tag. Är min mage lite kräsen kanske? ”Inte chokladsmak, nej usch usch”? *spottar ut*

    1 april, 2011 kl. 22:39

Kommentera

