en kvinna, två katter och en massa tjöt

veckans idol

Den 70-årige miljöpartisten och kommunpolitikern Sture Grönblad var på besök i skolan och såg en hiskelig syn i matsalen – en vuxen man som var tatuerad, piercad och hade konstig konstig frisyr…? En LÄRARE? Nej, det går inte för sig.

Den hiskelige läraren, Sam Aalto, är veckans idol för mig på grund av sin underbart logiska och sköna replik:

– Vi ska vara lyckliga för demokratin som ger Sture Grönblad rätt att uttrycka sina åsikter om hur jag ser ut, säger den milde samhällsläraren med sitt för vissa provocerande yttre.
– Men jag undrar vilka slutsatser han drar om min personlighet som grundas på mitt utseende?

Kommentera

