en kvinna, två katter och en massa tjöt

talk of the (other) town

Två absurditetar på samma dag – mötte planeringschefen som utropade ett glatt ”Heeeeej, vet du, de pratar om dig i Tyskland!”

(huh?)

”Ja, det var någon av dina blivande kolleger som pratade om dig”

(huh, vad hette han då?)

Nej, det mindes hon inte. Jag har ingen aning om vem det kan tänkas vara heller, jag har koll på (några av) snubbarna i England, men inte söderut i Europa.

En halvtimme senare fick jag mail från professor M, som också hade hört om mitt nya jobb fast just på plats i England. Kruxet var att där hade hon fått skvallret en vecka innan jag själv fick besked.

Interesting.

1/5 byter jag chef, men min nuvarande förhandlade sig till att få använda mig 50% de första tre månaderna. Det blir nog bra detta.

3 svar

  1. Cecilia i Houston

    Åh, ett stort grattis! Kan du beratta lite om det nya jobbet, låter väldigt spännande.

    22 mars, 2011 kl. 13:24

  2. GRATTIS! SÅ spännande det låter!!!!!! Kan du inte berätta liiite mer vid tillfälle? (Går ju alltid att göra ett låst inlägg om du inte vill vara för öppen med allt.)

    PS Chokladen är kvar, vi stred mot tekniken igår och var helt enkelt för irriterade för att njuta och mumsa! 😀

    23 mars, 2011 kl. 09:03

  3. Done!

    Tofflan, i kväll då? Jag är ju nyfiken på om den är god 😀

    23 mars, 2011 kl. 20:22

Kommentera

