en kvinna, två katter och en massa tjöt

skid-söndag

Mamma och jag sitter i soffan och kollar VM med choklad inom armlängds avstånd. Samtidigt, i ett annat landskap, kör min kära sambo nio mil på skidor själv. Olika falla ödets lotter 😉

3 svar

  1. Ibland är det inte helt fel att sitta med mamma och glo på TV och äta choklad… (Fast jag undviker sporten, dårå.)

    28 februari, 2011 kl. 08:16

    • Det var lugnt, skönt och jättemysigt. Sedan gick lugnet över (vi åkte färdtjänst för att handla, missade bilen hem och fick vänta en timme till på den, sen fick jag gratisträning genom att bära upp sex kassar mat. En av de andra färdtjänstbrukarna – söt fabror – var så otrooooligt impad av att jag orkade alla kassar på en gång :)) men det är alltid så skönt att kunna hjälpa till med NÅNTING i alla fall. Jag vet att du vet precis vad jag menar…

      28 februari, 2011 kl. 14:37

  2. Det där med färdtjänsten är ett kapitel för sig… Sen kommunen bytt taxibolag OCH dessutom bytt namn på gatan dit mamma flyttade i slutet av april förra året,hittar färdtjänstbilarna inte henne! Alltid en oro för detta, särskilt i förra veckan när hon skulle till sin nya bank och hade en tid att passa. Vid såna tillfällen önskar jag att jag bodde närmare…

    1 mars, 2011 kl. 10:34

Kommentera

