en kvinna, två katter och en massa tjöt

Hrmf, konsulter…!

Alltså, man gillar ju sitt arbete. Man blir lätt nördig. Det är lätt hänt. Ju.

Jag, som kanske har blivit lite extra nördig, var otroooooligt stolt över att ha pillat ihop denna skylt. Jag tyckte att den var attans käck. Traskade in till Konsluterna som jobbar med PIS (Public Information System) till London Underground och höll fram den, tigande, med ett stort leende. Jag menar – de sitter där omgivna av ljud som ”Mind the gap!” och ”This train is for Edgware Road, Edgware Road” hela dagarna – de om NÅGRA borde ju inse min storhet.

”Ja, ööööööh, den var ju fin…” *tystnad* ”…öööööh, menar du att det är förbjudet att gå ner i källaren eller, öhhhhh…!?”

Jisses! Känner de inte igen London Undergrounds klassiska stationsskyltar alltså? SKANDAL!

Själva tänker de nog fortfarande att jag är mer än lovligt knäpp. Det bjuder jag på. JAG tycker att den är skitsnygg och rolig. Den ska ramas in och sättas vid källarnedgången på riktigt.

Och till känsliga tittare kan jag meddela att den förfärliga gröna vävtapeten på bilden håller på att plockas bort nu. Halva hallen (den jäkligt gigantiska hallen, tycker man nr den ska fixas!), den upp mot övervåningen, är redan vit, hallen ”neråt” står näst på tur…

…men denna helg ägnar jag åt lilla mor. Hon är riktigt riktigt dålig nu 😦

8 svar

  1. Rolig och fin skylt, men hoppas mor piggar på sig!!!

    26 februari, 2011 kl. 13:55

  2. Jag tycker att den är både rolig och fin!

    26 februari, 2011 kl. 15:04

  3. Men vad är det för miffon? Jag såg det direkt! 🙂

    26 februari, 2011 kl. 22:58

  4. Ni är rara ni! Tur att åtminstone ni hajar 😉

    mamma mår inget vidare, men jag har åtminstone kånkat hem en massa mat till henne! Tur att jag tog ryggsäcken till Karlstad…

    27 februari, 2011 kl. 11:47

  5. kajo

    ”The Basement” måste det väl ändå ska stå? 🙂 … och ska du sätta upp en fotocell vid trappan/dörren och skrämma gäster med förinspelade meddelanden? moahaha, kan ju bli hur kul som helst.

    Lite avundsjuk på er energi med renoveringen. Vår hall är fortfarande väldigt babyblå.

    Hoppas att mamma snart mår bättre. Gissar att din närvaro är ren medicin. Kramis!

    28 februari, 2011 kl. 15:09

  6. Nänä, ett bonnigt Källaren (eller ännu hellre, källar’n) ska det va! 😉

    Ja, vi får hoppas att min närvaro var lite medicin, för det dåliga samvetet duggar tätt här. När man är så sjuk som mamma är så kanske det är lätt att ge lite ”mentala tjuvnyp” ibland, det är väl mänskligt (men gör ändå ont i mottagaren).

    28 februari, 2011 kl. 18:54

  7. Jonas

    vá har ni får världsfrånvarande konsulter ?! – fattar dom inte den skylten lär dom inte fatta något annat heller 😉

    28 februari, 2011 kl. 19:47

  8. Ping: Mind the Plague Pit « (inte så) Anonyma Biblioholister

Kommentera

