en kvinna, två katter och en massa tjöt

insikt

Det känns VÄLDIGT mycket som ett ålderstecken att man på fullt allvar tänker ”NEJ, bara jag inte bryter något!” när man svävar där i luften mellan ögonblicket man halkar och det att man slår i marken.

Damn! Ond handled och ett blivande blåmärke på höften, jag kom lindigt undan men känner mig ändå som ”Siv 85 år”.

5 svar

  1. Aj aj aj! Det gör ont oavsett ålder!

    23 februari, 2011 kl. 16:46

    • Det gör det! Skräcken för att göra illa mig är däremot rätt ny :-/

      23 februari, 2011 kl. 22:36

  2. Kristin

    Om det är till någon tröst är vi fler i tantträsket – jag var 27 när jag halkade i sovrummet (av alla ställen..), tänkte ”Helvete, nu bryter jag något” och jodå, komplicerat handledsbrott.

    Vid närmare eftertanke var det där nog inte till någon tröst alls. Men du har min sympati och förståelse, åtminstone!

    23 februari, 2011 kl. 20:06

    • Med dig också i tantträsket känns det LITE bättre 😉

      23 februari, 2011 kl. 22:37

  3. Kristin

    Jodå! Bara en sån sak som att jag på lunchen i dag hörde mig själv lyriskt beskriva för mina kollegor hur jag på nya tvättmaskinen kan ställa in timer så tvätten är klar lagom till vi kommer hem från jobbet! Det hade mitt nittonåriga jag aldrig varit så lycklig över…

    24 februari, 2011 kl. 18:57

Kommentera

