en kvinna, två katter och en massa tjöt

ännu en glamorös start på dagen

Min stackars sambo är på möte i Oslo i dag, bara över dagen. Bara över dagen innebär att åka hemifrån kl 04.00 och vara åter hemma kl 23. Gaaaala!

Eftersom jag fortfarande inte hade somnat när han gick upp (!) kl 03.30 så följde jag med in till stan, han släppte av mig på jobbet och jag trodde att jag skulle kunna komma in men…

…nehej, jag stod där och fumlade med passerkortet (kl var 04.27, jag var vaken men knappast i mitt bästa finmotoriska tillstånd någonsin) och han hann iväg (ja, det spelade ju ändå ingen roll vart han var för han måste ju till Arlanda) och när jag hade fumlat klart med kalla fingrar i -13C så insåg jag att det stod ett spydigt ”Ogiltigt kort!” på displayen.

WHAT?

Det fanns ett nummer att ringa till Securitas. ”Nej, det är nytt, ni kan inte komma in före 05.00 på morgonen, det är inte tillåtet” sade de.

Hm, jaha. Klockan var 04.27, det var tretton minusgrader och jag blev en allt mindre käck Siv. Vad ska jag göra nu? Traska iväg till järnvägs-stationen? Som KANSKE var öppen? Det skulle iofs ta ungefär en halvtimme t o r. Näe va. Struntar i det.

Jag sprang alltså i cirklar utanför huset till 05.00 (jag hoppas sannerligen att receptionens övervakningskameror inte reggar aktivitet alldeles UTANFÖR huset också *harkel*) när jag äntligen fick komma in. Det tog flera timmar innan jag slutade frysa. Nästa gång tar jag tåget, jag åker INTE tidigt med K. Man lär sig nåt av allt. Och jag fick mig ett motionspass. Gratis. Man tackar.

Varför jag inte tog tåget? Jag hade ett måstemöte (i e jag stod som föredragande) och vågade efter den kassa nattsömnen inte chansa på att jag skulle lyckas vakna i tid för att ta tåget in till stan utan Ks hjälp. jag blir inte så smart efter tre timmars sömn. Jag blir skitdum. Eller ja, jag är smart nog att kunna hålla ett möte om jag håller mig vaken, men inte smart nog att lyckas ta mig ur sängen om jag väl hunnit somna. Kanske inte helt logiskt, men så är det.

Kommentera

