en kvinna, två katter och en massa tjöt

kladdkaka a la Dust it?

Avdelningen i-landsproblem, men dock: jag är nybliven brukare av Osis Dust It – miraklet som man pudrar i hårbotten för att få till och med mitt mesiga hår att anta lite mer ”sextiotalsaktig” volym (jag har en page som klippt och skuren ur Mad Men nu, om jag som sagt bara kan få till volymen ;)). Jag älskar det! det funkar hur bra som helst… hemma i vårt torra nordiska vinterklimat, vill säga. Jag har dock svaga aningar om att mexikos fukt kan förvandla håret till kladdkaka om man ”dustar” det.

Frågan är alltså (aningens fel målgrupp kanske, jag tror att de flesta av mina kompisar/läsare är ganska skönt obrydda kring såna ting, men jag testar!): har någon av er använt Dust It eller liknande produkter i varmt och fuktigt klimat? Ska jag ens FÖRSÖKA vara tjusig (nåja, sextiotalsbobbad då, tjusig kanske jag inte blir ändå) under någon månskensbelyst middag i Mexiko, eller ska jag bara lägga ner och köra hästsvans i två veckor (någon hårtork som klarar 110V och 60 Hz har jag nämligen inte heller, och nej – det finns inte på sunkhotellet).

Kommentera

