en kvinna, två katter och en massa tjöt

you’re not in Kansas anymore

Absurt. Nästa vecka ska jag delta i ett möte. Det är jag, en snubbe som sitter på min våning samt en av hans underställda som är placerad i England som ska samtala. Engelsmannen har jag aldrig träffat förut, vi har bara haft sporadisk mailkontant, men snubben på min våning har jag känt i fem (? tja, nåt åt det hållet) år, vi talar mer eller mindre dagligen när han är i Sverige och… ja. Vi är på ”skoja om lite vad som helst”-planet. Normalt när han och jag ses så tar vi en kopp kaffe vid ett av ståborden i fikarummet, eller så snor vi ett av konferensrummen i närheten av hans kontorsbås.

Inför mötet nästa vecka har jag emellertid kontaktats ett flertal gånger av både engelska och belgiska damer både via jobb- och hemtelefon (senast 18.30 i går kväll). Passar den här dagen? Tiden? Behöver jag hjälp med att boka biljetter (nej tack, jag arbetar i Västerås och här ska också mötet ske, och även om mötet sker någon annanstans så brukar jag boka resa och hotell alldeles själv men visst VORE det skönt om nån kunde rulla mig i kontorsstolen till mötesrummet 50 meter bort? nä, OK, det sa jag inte).

Jag har aldrig varit med om något liknande (och då ska man hålla i minnet att jag har suttit i ett antal möten med järnvägsministeriet i Beijing, och det är inte considered to be a walk in the park för att vara lite intärrrrnäääsjonäl). Är det så här det kan bli i
fortsättningen, om mötet blir… lyckat? Äh… detta är visst något helt annat än jag trodde, fast det kanske var tur att jag inte visste spelreglerna från början. Då hade ingenting alls blivit av.

Det är lunch nu. Hallå, damerna? Var är min mat? Har INGEN arrangerat leverans av vare sig belgiska våfflor eller engelska scones? Verkligen? *gråt*

2 svar

  1. VA?? Inga damer som fixar lunchen? Dåligt, måste jag säga!! 😦

    10 februari, 2011 kl. 15:26

  2. Cecilia i Houston

    Fniss. Jag tycker du ska insistera pa stolputt till motet.
    Sjalv har jag bokat ett mote med en aldre professor. Hans sekreterare och jag bytte ett gang (sisadar 7 st) emails om detta, nagot vi hade kunnat fixa per intern telefon pa 30s. Ja, ja.

    11 februari, 2011 kl. 14:44

Kommentera

