en kvinna, två katter och en massa tjöt

sånt man borde göra oftare

Extremt sen lunch i dag.

Fördel: mycket lugnare ute på stan än mellan 11.30 och 13.00. Det fanns faktiskt gott om plats på ett av fiken! Köpte mig en latte och en toast, slog mig ner och bläddrade i mina nyinköpta Mexikoböcker. Har redan planerat ungefär allting (nej, vadå typiskt mig? ;)). NJUTNING.

Note to self: gör detta oftare. Vi (snåla, som sagt ;)) har oftast matlåda som ätes i det tråkiga och stimmiga lunchrummet, men den här sortens myslunch behöver jag nog kosta på mig ibland.


Vilken tur att Mexikoresan hamnade på samma datum som Egyptenresan, nu slipper jag ju ändra min nedräkning på väggkalendern.

10 svar

  1. Cecilia i Houston

    (och det ju Tulum pa framsidan pa en av bockerna!)

    3 februari, 2011 kl. 20:43

    • Jaaa! Det enda som förvånar mig nu när jag läser mer är att Tulum är så sentida! Jag har alltid tänkt nåt i stil med ”200 BC” eller liknande, men i Tulum är det väl 1400-1500-tal?

      4 februari, 2011 kl. 14:47

  2. Mexico är säkert ett jättebra alternativ! Där finns också mycket att titta på. Och så kan ni dricka ljus, ljus öl med limeklyfta i och tequila…

    4 februari, 2011 kl. 09:28

    • Det kommer att bli skitbra! Äntligen får jag besöka min älskade Frida Kahlos land, även om vi tråkigt nog är alldeles för långt från Mexico City för att det ska gå att besöka hennes hus på ett smidigt sätt.

      4 februari, 2011 kl. 14:48

  3. Cecilia i Houston

    Tulum medeltida? Hm, maste ga hem och lasa i guideboken… San’t minns jag inte sa manga minuter. Kopte en jattefin bok om Maya (Mayorna?) forresten som fanns i museibokhandeln men som jag snalt kopte pa Amazon nar vi kommit hem (billigare och sa undvek jag overvikt pa flyget). I den boken finns det sakert en bra forklaring.

    4 februari, 2011 kl. 22:07

    • ”Tulum was at its height between the 13th-15th centuries and managed to survive about 70 years after the Spanish began occupying Mexico” (från Wikipedia)

      4 februari, 2011 kl. 22:15

  4. Cecilia i Houston

    Vi SKA forresten nagon gang ta oss samman och tillbringa en langhelg i Mexico City. Det ar ju bara drygt 2 timmar med flyg dit (samma som Cancun skumt nog- jag menar Cancun ligger ju langre ”ner”?). Konst, god mat och lite pyramider (utanfor stan) lockar.

    4 februari, 2011 kl. 22:16

    • Jaa, jag blev otroligt positivt överraskad över alla trevliga saker man kan se och göra i Mexico City. Förut har jag nog mest sett det som en enorm och smutsig jättestad, snudd på ett MONSTER. De verkar ha en otroligt intressant konst-scen!

      4 februari, 2011 kl. 22:20

  5. Cecilia i Houston

    Dar ser man (om Tulum). Att alla ruiner pa Yucatanhalvon inte ar samtida minns jag (och det ar val ganska sjalvklart), men jag mindes inte arr Tulum var sen. Jag tror att en del av de som ni kommer att fa se skiljer sig en del byggnads-/utsmyckningsmassigt fran tex Chichen. Aven pa Chichen siten sa finns det olika stilar.

    4 februari, 2011 kl. 22:19

    • Jag tror att vi européer lätt blir ganska ”bortskämda” med tanke på Rom, Pompeji etc. Är något gammalt för oss så är det >1000 gammalt. (tja, det är ju likadant i Mellanöstern)

      4 februari, 2011 kl. 22:22

Kommentera

