en kvinna, två katter och en massa tjöt

”folk är dummare än man tror”

…ja, de orden påstår min f d kvällstidnings-redigerar-bekanting utropades OFTA under hans tid på xxx-tidningen. Majoriteten av oss ”folk”, åtminstone de jag umgås med, anser nog det motsatta – ”finns det ingen ände på hur dumma rubriksättarna är?”

Egypten stänger nog INTE ner hela internet, va?

Vilken grej ändå – ner med det nationella mobilnätet och klipp linorna mot omvärlden. Det lätt att tänka ”ja jäklar vad de gör i diktaturerna”, men ibland har jag undrat vad som skulle ske här vid en revolt. Ni vet ju vad som sker i lugn och fred (FRA, nån?)

(testing testing, provar att maila upp detta inlägg, vi får väl se hur det blir!)

2 svar

  1. Har jag förstått rätt så stängdes internet i Egypten. De som befinner sig där kom inte ut på nätet. Tydligen har man plockat fram gamla modem och kopplat upp sig via fasta telefonnätet, som fungerade.

    Men hela internet? Nä, resten av världen har ju fortfarande internet. 🙂

    29 januari, 2011 kl. 23:06

    • Jo, så förstod jag det också 🙂

      29 januari, 2011 kl. 23:08

Kommentera

