en kvinna, två katter och en massa tjöt

revolt

Jag känner mig lite som en bortskämd unge. ”Gör gärna revolt, skaffa er frihet, makt, bygg ett nytt bättre samhälle – men inte i mars va, kan ni vänta till april?”

(fast jag undrar lite hur det ska bli också. jag var barn på sjuttiotalet, jag minns hur jag tänkte att det var bra att den där elaka shahen försvann från Iran back in the days men… vad kom istället? not good, not good)

Jag är inte direkt den räddhågsna typen, jag bodde i Kuwait alldeles efter kriget och ena vändan i Sri Lanka UNDER inbördeskrig, men ändå gnager jag på knogen och hoppas att ingenting ska skita sig med vår resa till Egypten i mars. Vi VILL så gärna komma iväg, och vi vill inte bara sitta på hotellet – vi vill ju till Kairo. Till Luxor. Flänga runt. Se annat än klorerat vatten och vältämjt hav.

Om jag kollar vädret varje dag? Tja. Bajsar björnarna i skogen?

Kommentera

